29.9.14

La barqueta (stop-motion) / El barquito (stop-motion) / O barquinho (stop-motion)

Com veieu, ¡més amateur és impossible! Uns fulls pintats amb aquarel·les, unes figures retallades, un cartró on enganxar-ho tot i que ens permeti anar movent les peces... una càmera i un trípode. Confusió i els nens pel mig. Intentar que no es mogui la càmera. Una canció gravada ara fa un any. Una horeta per muntar-ho tot a l'ordinador, i ja tenim un stop-motion tan rudimentari, ¡que no sé si es pot anomenar d'aquesta manera!

Como veis, ¡más amateur es imposible! Unas hojas pintadas con acuarelas, unas figuras recortadas, un cartón donde pegarlo todo y que nos permita ir moviendo las piezas... una cámara y un trípode. Confusión y los niños por medio. Intentar que no se mueva la cámara. Una canción grabada hace un año. Una horita para montarlo todo en el ordenador, y ya tenemos un stop-motion tan rudimentario, ¡que no sé si se puede llamar de esta manera!

Como veem, mais amateur é impossível! Umas folhas pintadas com aguarelas, umas figuras recortadas, um cartão onde colar tudo e que nos permita ir movendo as peças... uma máquina fotográfica e um tripé. Confusão e os miúdos pelo meio. Tentar que não se mexa a máquina. Uma canção gravada há um ano. Uma hora para montar tudo isto no computador, e já temos um stop-motion tão rudimentar, que não sei se se lhe pode dar este nome!



video


18.9.14

El nostre primer STOP MOTION / Nuestro primero STOP MOTION / O nosso primeiro STOP MOTION

L'stop-motion és una tècnica d'animació que consisteix a capturar fotografies consecutives d'un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que, visualitzant-les ràpidament, sembla que l'objecte es mogui.

El stop motion es una técnica de animación que consiste en aparentar el movimiento de objetos estáticos por medio de una serie de imágenes fijas sucesivas.

Stop motion é uma técnica de animação fotograma a fotograma (ou quadro a quadro), usando como recurso uma máquina de filmar, uma máquina fotográfica ou um computador.
Wikipedia


video

17.9.14

Bola de fulles / Bola de hojas / Bola de folhas

Amb un tros de diari fem una bola de paper. L'emboliquem amb fulles i la lliguem amb un cordill. Per fi, la decorem amb una cinta de colors i li deixem una punta més llarga per poder penjar-la.

Con un trozo de diario hacemos una bola de papel. La envolvemos con hojas y la atamos con un cordel. Por fin, la decoramos con una cinta de colores y le dejamos una punta más larga para poder colgarla.

Com jornal fazemos uma bola de papel. Embrulhamo-la com folhas e atamo-la com um cordel. Por fim, decoramo-la com uma fita colorida e deixamos uma ponta mais comprida para poder pendurá-la.

9.9.14

Aprendre dibuixant / Aprender dibujando / Aprender desenhando

El dibuix com a eina de coneixement. Entendre com són els pins que veiem a la casa de la besàvia. Explicar la pujada al castell que hem fet pel matí. Provar de pintar l'escuma de les ones del mar de Portugal. Conservar records, experiències, imatges, percepcions del món. O, senzillament, jugar amb els colors, amb les aquarel·les que es barregen aleatòriament en el paper. Fer-ne postals, d'aquests fulls així pintats, per felicitat o donar les gràcies a algú. Experimentar nous materials, nous suports. Fer un bloc de records de les vacances, un laboratori de contes, amb mil idees en ebullició. Sense presses, sense obligacions. Gaudint.

El dibujo como herramienta de conocimiento. Entender cómo son los pinos que vemos en la casa de la bisabuela. Explicar la subida al castillo que hemos hecho por la mañana. Intentar pintar la espuma de las olas del mar de Portugal. Conservar recuerdos, experiencias, imágenes, percepciones del mundo. O, sencillamente, jugar con los colores, con las acuarelas que se mezclan aleatoriamente en el papel. Hacer postales, de estas hojas así pintadas, para felicitar o dar las gracias a alguien. Experimentar nuevos materiales, nuevos soportes. Hacer un bloque de recuerdos de las vacaciones, un laboratorio de cuentos, con mil ideas en ebullición. Sin prisas, sin obligaciones. Disfrutando.

O desenho como uma ferramenta de conhecimento. Entender como são os pinheiros que vemos na casa da bisavó. Explicar a subida ao castelo que fizemos pela manhã. Experimentar pintar a espuma das ondas do mar de Portugal. Conservar recordações, experiências, imagens, perceções do mundo. Ou, simplesmente, brincar com as cores, com as aguarelas que se misturam aleatoriamente no papel. Fazer postais a partir destas folhas assim pintadas, para felicitar ou agradecer a alguém. Experimentar novos materiais, novos suportes. Fazer um bloco de recordações das férias, um laboratório de contos, com mil ideias em ebulição. Sem pressas, sem obrigações. Desfrutando.